Pracownicy działów kreatywnych postrzegani są jako ludzi o nieprzeciętnej inteligencji. Tworzą bowiem nowe rzeczy, a ich głowy są pełne pomysłów. W otoczeniu ta zdolność wyłapywania tego, co dla innych niewidoczne, generuje zazdrość.

W nielicznych przypadkach prowadzi jednak do pozytywnej motywacji i chęci wykrzesania także z siebie samego pewnej dozy kreatywności. Dobra informacja jest taka, że umiejętność tę można ćwiczyć. Gorsza, że większości ludzi brakuje do tego cierpliwości. Co jeszcze warto wiedzieć o kreatywności?

Coś z czegoś

Pozornie kreatywność to robienie czegoś z niczego. Tak właśnie postrzega ją wiele osób, ale są w błędzie. Wydobycie z siebie pokładów kreatywności wymaga posiadania wiedzy i nabycia pewnych umiejętności, na których potem można bazować w realizowaniu innowacyjnych projektów. Z próżni nic się nie stworzy. Trzeba dysponować pewnym zasobem informacji. Ponadto wiedza przydaje się też do rozwijania kreatywności. Tylko jednostki znające ten mechanizm mogą nad nim świadomie pracować, poszerzając swoje kompetencje związane z DIY. Brak wiedzy na temat kreatywności prowadzi do jej niezrozumienia i zaniechania dalszych wysiłków, mających pomóc w rozwijaniu tej umiejętności. Konsekwencja działania wymaga bowiem posiadania celu i wiary w sens jego osiągnięcia.

Trening kreatywności

Dobry pomysł to norma. W byciu kreatywnym chodzi o to, by wykrzesać z siebie lepsze, a najlepiej nomen omen najlepsze rozwiązanie danego problemu. Niekiedy przychodzi ono zupełnie niespodziewanie i dosyć szybko. Niestety takie swoiste objawienia to rzecz niezwykle rzadka, nawet w serialach scenarzyści z nimi nie przesadzają, ponieważ wiedzą, że widza taka niczym niepohamowana kreatywność tylko zbulwersuje. Do świetnych konceptów dochodzi się nieco inaczej. Jak? Ciężką pracą. Trzeba przysiąść przysłowiowych fałdów i kombinować. W pierwszej kolejności pojawiają się pomysły proste i niezbyt odkrywcze, potem zwiększa się szansa na dotarcie do jakichś bardziej nowatorskich wniosków. Niestety do tego etapu dochodzą nieliczni. Ludzie cierpliwi, którzy naprawdę wierzą w sens swojego działania.

Materiały dla osób kreatywnych znajdziesz w ofercie sklepu Dekolo.pl

https://dekolo.pl/

Czas wrócić do przytoczonych na początku pracowników kreatywnych, wykonujących obowiązki na zlecenie chociażby agencji reklamowych. Są dobrzy w tym, co robią, ponieważ przez większość dnia pracy, a czasami też po nocach, siedzą i kombinują. Szukają pomysłów, na które nikt do tej pory nie wpadł, nieszablonowych rozwiązań, które przy okazji będą trafiać w sedno.

Kreatywność to cecha uniwersalna, którą jednak wiele osób trochę na własne życzenie traci wraz z wiekiem. Przyzwyczajają się do znanego sobie otoczenia i ani myślą wychodzić z własnej strefy komfortu. To najprostsza droga do utraty umiejętności nieszablonowego myślenia i wykazywania się unikatowymi pomysłami. Chcąc utrzymać, a najlepiej rozwijać własną kreatywność, należy próbować nowych rzeczy oraz próbować łączyć różne, pozornie zupełnie nie pasujące do siebie elementy. Takie systematyczne działanie czyni człowieka bardziej kreatywnym.